7 sposobów na zachowanie motywacji do ćwiczeń

7 sposobów na zachowanie motywacji do ćwiczeń

Tysiące razy słyszałeś o korzyściach płynących z ćwiczeń fizycznych i dobrze wiesz, co powinieneś robić, ale tak łatwo znaleźć sobie wymówkę. „Tak mi wygodnie na kanapie”, „Idzie mój ulubiony program w telewizji” albo „Chyba strasznie zimno na dworze”. Słyszeliśmy je wszystkie już wcześniej, zatem jak zdobyć (i utrzymać) motywację, by wstać z miejsca i ćwiczyć regularnie?skinetrin

Planuj. Przy napiętym harmonogramie zajęć ciężko nawet pomyśleć o znalezieniu chwili na codzienne ćwiczenia. Dlatego uczyń z nich priorytet i wpisz je do grafiku na każdy dzień. Nie traktuj ćwiczeń jako opcji, z której można zrezygnować.forskolin

Zaplanuj je na tę porę dnia, kiedy sprawią Ci najwięcej przyjemności. Na przykład, jeśli poranne wstawanie jest dla Ciebie koszmarem, nie ustawiaj ćwiczeń na rano. Spróbuj poćwiczyć po pracy, wieczorem.forskolin en pharmacie

Załóż strój sportowy. Pierwszy, często najtrudniejszy krok, polega na założeniu butów i stroju do ćwiczeń. Gdy już masz je na sobie, dużo łatwiej zacząć ćwiczyć. Jeszcze lepszą metodą jest kupienie sobie czegoś nowego. Zdumiewające, jak nowa para butów do biegania, dres lub modny gadżet mogą zachęcić Cię do „wypróbowania ich”. Dobrze wyglądasz i tak się czujesz!garcinia cambogia veda opinioni

Najważniejsza jest różnorodność. Zmieniaj trasy, którymi biegasz, wypróbuj rower zamiast joggingu, idź popływać na innym niż zwykle basenie. Spraw, by ćwiczenia były ciekawe, zmieniając ich elementy, by się nie nudzić. Siłownia lub klub fitness mogą szybko stać się jałowym środowiskiem, więc od czasu do czasu zamieniaj je na aktywność na świeżym powietrzu.white express system αξιολογήσεις

Rób to w towarzystwie. Ćwicz razem ze znajomymi, dobrze się przy tym bawiąc i motywując nawzajem. Towarzystwo lubianych osób oznacza wsparcie, pozytywne komentarze oraz rozrywkę! Inną opcją są grupowe zajęcia fitness lub dyscypliny zespołowe, jeśli lubisz rywalizację. Motywujące może okazać się ćwiczenie z kimś, kto jest trochę lepszy od Ciebie, dzięki czemu dajesz z siebie wszystko, by dotrzymać mu kroku.garcinia cambogia veda efeitos secundarios

Sztuka odwracania uwagi. Ćwiczenia przy muzyce lub rozmowa z przyjaciółmi w trakcie spaceru czy jazdy na rowerze sprawiają, że czas płynie szybciej. Może się okazać, że ćwiczyłeś dłużej, niż sądziłeś, albo zaplanowana godzina minęła szybciej, niż się spodziewałeś. W domu spróbuj ćwiczyć, oglądając serial w telewizji, lub w czasie przerwy na reklamy.

Stawiaj sobie cele realne do osiągnięcia. Nie musisz planować startu w maratonie, ale ważne, by mieć jakieś cele i realizować je w praktyce, co podtrzyma motywację do dalszego działania. Bądź realistą! Nie ustawiaj poprzeczki zbyt wysoko, bo nigdy jej nie przeskoczysz. Zapisz cele w notesie i pamiętaj regularnie zastępować je nowymi w miarę poprawy swojej kondycji.

Pamiętaj, by się nagradzać. Gdy osiągniesz jakiś cel i czujesz satysfakcję ze swoich wyników – niezależnie od tego, czy chodzi o przebiegnięcie dodatkowego kilometra czy zrzucenie kilku kilo – podaruj sobie nagrodę. Może weźmiesz dzień wolnego albo kupisz nowe dżinsy? Bądź z siebie dumny.

Zawsze pamiętaj o tym miłym uczuciu, które przepełnia Cię po ćwiczeniach – Twój organizm wydziela endorfiny, czujesz się zdrowy i zadowolony z siebie. Następnym razem, gdy najdzie Cię pokusa, by zrezygnować z ćwiczeń, przypomnij sobie to uczucie i idź poćwiczyć!